Snart vår!

Idag har det varit ett alldeles underbart väder ute. Strålande solsken! Man blir genast så mycket piggare när de blir lite ljusare. Och nu märks det verkligen att det är ljust längre och längre för var dag som går. Tänk, snart är det VÅR!!! Så underbart det ska bli!

Känns även som att jag återigen börjar hitta glädjen och lyckan igen. Har varit ett tag nu när det bara gått utför. Jag har mest varit ledsen och arg och lättirriterad. Känner mig rätt hemsk och tycker rätt synd om de stackare som varit i min närhet =( Har verkligen varit en riktigt låg period ett tag nu. Så det känns underbart att det börjar vända!

Även med hästen börjar det gå bättre och jag börjar hitta tillbaka till känslan och till den röda tråd som jag haft att följa förrut men som verkar ha gått av. Nu har jag dock hittat ändarna och sakta men säkert börjat på att få de att fästa samman igen. Har anmält mig till en kurs för den fantastiska Hanna som jag red för när jag var på praktik på Gotland för många år sedan. Det är visserligen inte förrän i slutet på Maj, men bara känslan av att få träffa henne igen och få en knuff i rätt riktning och lite hjälp att knyta ihop min tråd igen gör att de känns bra =)

Så senaste veckan har jag och P mer o mer återgått till den träning jag höll på med för några år sedan, men sen råkat "tappa bort" någonstans på vägen. Och vilken förändring vi har gjort, de här känns bara så himla bra =D

I söndags var jag o moster på bio. Mycket mycket trevligt att göra något tillsammans med henne. Jag gillar verkligen min moster!

Dessutom har jag en helt fantastisk familj, det borde man tänka på oftare. Vilken otrolig tur jag haft som hamnade i just den familjen jag gjorde! Så mycket roligt vi har tillsammans, så många skratt och så mycket galna saker vi gör. Man kan ju välja sina vänner, men familjen blir man ju "tilldelad". Jag kunde inte blivit tilldelad en mer underbar familj än den jag fick!

Här kommer lite bilder från dagens ridpass.....







Kommentarer
Postat av: MAMMA

VA UNDERBART ATT DU TRIVS I VÅR FAMILJ. IBLAND ÄR LIVET TUFFT MAN FÅR JOBBA SIG IGENOM TUFFHETEN OCH HITTA NYA VÄGAR ATT HA ROLIGT OCH NJUTA AV VARJE DAG.VARJE DAG ÄR EN GÅVA.

2010-03-04 @ 22:30:06
Postat av: Karin

Jag säger bara:D. Så mycket positivt: fin blogg, du skriver igen, du gillar mig:D och du verkar må ganska bra igen :):),det är faktiskt det viktigaste. Jag har köpt biljetter till nästa söndag:), det börjar kl 18. Och du, jag gillar verkligen dig också. Kram. Din moster.

2010-03-05 @ 22:18:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0