Det bara rullar!

Så var första dagen på en ny vecka avklarad. Och jag måste tillstå att jag tycker att det varit en mycket lyckad dag!

Började med att måla alla golv- och taklister. Tjusigt gråa är de nu, samma färg som taket i rummet. Det var ju iallafall lite vårigt väder ute så bestämde mig för att gå ut och vårstäda bilen invändigt. Och ojojoj vad det behövdes! Jisses, det är ju nästan pinsamt att den vackra blå faran fått förfalla så hela vintern, mycket fy på mig för det! Nu är den iallafall skinande ren inuti, bara utsidan kvar. Kanske att det blir imorgon förmiddags projekt....

Sedan fick jag ett litet meddelande från Linn som undrade om jag var sugen på promenad med hennes nya sambo. Självklart! En promenad i skogen är väl aldrig fel. Särskilt inte med störtcharmig vovve och trevligt sällskap! Sedan blev de en check i hennes nya bostad och en kopp kaffe o massa prat. Hade hur trevligt som helst! =D

Under promenaden fick jag ett litet sms om att mitt paket anlänt till OKQ8. Tjohoo! Min SADEL hade kommit! Pachabus ska ju konvertera till hopphäst varannan tisdag och måste då självklart utrustas för sitt nya kall! Så nu ska förhoppningsvis piloten sitta bättre över de enorma höjder vi ska ta oss över! Kanske att vi innan säsongen är slut till och med vågat oss på att styra runt på en lite klubbhoppning =P

På kvällen blev det dags för dressyrträning för I.M. Han var knappast i högform, vilket jag kan tycka var super för då får jag ju verkligen möjlighet att visa mitt problem. Vi fick iallafall många tips och råd om hur vi skulle fortsätta. Jag lovar att jag aldrig suttit på en slingrigare häst. Herregud den är ju påväg precis överallt samtidigt känns de som! Men skönt iallafall att hon inte tyckte att det var katastrof. Så nu är det fokus på mjuk och rund med eftergiven rygg som gäller. Med lite ordning på grunden kan vi nog snart jobba på att bygga huset på höjden också!

Avslutade kvällen med Pizza, Mmmmm så gott! Nu bedtime! Sweet dreams!


Kommentarer
Postat av: MAMMA

DITT RUM BLEV VERKLIGEN TOPPEN. HOPPAS DU FÅR MÅNGA SWEET DREAMS DÄR.

2010-03-27 @ 08:44:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0