Dags för helg!



Idag har jag jobbat min "sista" dag festköket, känns lite tråkigt måste jag säg! Vi har så himla roligt ihop där bakom disken. Men man kan inte få allt, det är ju trots allt bageriet som ör min stora passion eller hur man nu ska uttrycka det.

Så från och med på måndag när vårat nya schema träder i kraft så kommer jag nästan uteslutande att bli bagare/konditor =)

Nu verkar de ju som om vintern har återkommit, jättekul verkligen, NOT!!! De snöade idag, usch det fick mig att vilja kräkas! Det va ju "vårigt" för några dagar sedan, varför kan de inte bara fortsätta i samma anda. Jag vill ha barmark, gräs och solsken! Men men de kommer väl när tiden är mogen för det!

Pachá har ju gått ordentligt några dagar och känslan blir bara bättre och bättre. Det är så roligt att jobba med honom när vi har detta "flowet" som vi är inne i nu. Gäller bara att försöka komma ihåg det på de dåliga dagarna också. Är dock mycket nöjd med mitt sätt att lösa de senaste ridpassen då jag lyckats med att se varje nytt pass utan att fokusera på var vi slutade igår. För att vara mig så är det en enorm bedrift med tanke på att mitt största problem är att vara här och nu. Antingen fokuserar jag på problem som eventuellt kan komma och jobbar för att undvika att det blir problem. Eller så ältar jag hela tiden de fel och brister jag tycker att vi hör o fokuserar 150% på det istället för att se de framsteg och bra saker vi faktiskt gör.

Så det är kanske inte så konstigt att både hästen och jag blir mer nöjda och harmoniska när jag kan berömma oss och säga att "De här gjorde vi verkligen bra!".

Jag hade nog helt enkelt inte klarat mig utan honom. Han ger så otroligt mycket glädje och mening till mitt liv. Bara känslan av att oavsett vad det är för dag och vad andra än tycker, så finns det alltid någon som är glad att se mig. Och att få se honom och umgås med honom gör att allt annat försvinner och blir betydelselöst för en stund.

Idag tyckte jag han behövde vila sin kropp efter 3 st ganska rejäla ridpass. Så idag la vi fokus på att träna frihetsdressyr. Som kanske inte riktigt är helt frihetsdressyr än efter som han får vara kopplad. Lite svårt att ha lös häst i ett ridhus där de inte finns någon dörr utan bara ett stort hål i väggen där man inte kan stänga =P Hursomhelst så gick de helt kanon! Han bugar numer klockrent utan att jag behöver hjälpa honom med benet alls. Den spanska skritten sitter nog snart också. Han kommer på inkallning och byter varv jättefint. Blir så stolt över honom =D Haha, lite charmig e han dock, hade skurit ett antal äpplen i bitar för att ha som godis. Mmmm, jättegott tyckte han, tills helt plötsligt när herrn tyckte att nä, usch fy så äckligt, de där tänker jag INTE äta. Hade de varit Patrik hade han ALDRIG spottat ut det! Det enda den luddponnyn spottade ut var banan ;P

Ikväll är de grillkväll och familjekväll med Gustafssons och Pearssons. Nice nice!

I helgen är de ledigt för min del. Imon blir de nog lite tapetnedrivning och såklart en tur till Pacha. På kvällen är vi bortbjudna och på söndag ska vi på vår första dressyrträning inför lagallsvenskan! Kan nog bli en riktig kanonhelg =D


Kommentarer
Postat av: MAMMA

EN HEL VECKA SEN SIST. VECKORNA GÅR SNABBT. HOPPAS DET BLIR TAPETSERING I HELGEN.

SOV GOTT!

2010-03-18 @ 23:22:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0