Nytt inlägg på begäran!



Idag är en bra dag! Jag och Blomman har varit och tränat för Ida. Det gick helt suveränt bra! Min fantastiska lilla ponny!!

Tyvärr ingen som kunde följa med så finns inte varken film eller bilder. Kanske nästa gång. Iallafall så har vi premiärgalopperat uppsuttet! Inte en enda lite bock blev det. Bara full fart framåt ;) Ett tag var han nästan rädd för sig själv, men vid sista försöket så märkte det att det släppte lite och han börjad förstå att han faktiskt inte skulle dö bara för att vi galopperade ;P

Så helt klart är att vi är inne på rätt spår! Känns himla bra! Har kört mycket skritt från marken och jobbat med att bara få loss honom i kroppen. Han stänger in väldigt mycket där, påminner lite om nån, vänta nu, kan de va jag kanske!  =P Och han är ju en känslig individ så när han bygger upp stress inom sig glömmer han ju att andas vilket resulterar i spänd häst. Så min tanke nu är att fortsätta att bara få honom att våga slappna av i sin kropp och vara närvarande. Lita på att det inte händer nåt otäckt och att man kanske inte måste ha stenkoll på hela omgivningen utan nöja sig med att vara här och nu. Det är ju mitt största probelm också så vi kan ju jobba ihop på det han och jag!

Nu är det dags sängen. Imorgon är en ny dag, bra om man orkar stiga upp till den också ;P


Kommentarer
Postat av: MAMMA

KÄNNS SOM NI ÄR RIKTIGT PÅ GÅNG. HA DET BRA!

2010-06-16 @ 00:05:17
Postat av: Kitty

Vilken vacker bild ;) Och va fint tränset är på!!!! Blev så rätt!!!! :D

2010-06-16 @ 21:17:35
Postat av: Mia

Är så glad för er skull :-)

2010-06-17 @ 19:05:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0