Träningshelg!


Min stora fluffiga kisekatt! <3 Miss you!

Nu i helgen var jag o Blomman nere i Sjöbo och tränade! Superbra gick det =D Han var så himla duktig, på allt.

Åkte jättefint ner, skötte sig kanon under första passet på lördagen. Fick order om att våga rida loss honom lite mer och att våga lägga honom ordentligt låg och rund så han kommer loss i sin överlinje och börjar komma igång i sina rörelser istället för att bara pinna på.

Bodde kvar över natten. Stallet var toppenfint! Blomman bodde i en box som för honom var som en mindre hage fast inomhus ;P För övrigt var det inte riktigt ponnyanpassat så han fick stå på tå och sträcka sig ordentligt för att nå upp och äta i krubban =P Han hade nog kunnat tänka sig att bo kvar, fast då hade han önskat att dom sänkte krubban lite ;D

Söndagens pass gick i samma anda som lördagens med skillanden att utgångsläget var mycket bättre då han ju lossnade en hel del under lördagspasset. Det jag grubblar över mest just nu är om jag någonsin kommer lära mig att rida i mina stövlar =( Usch och fy vad jag kände mig otymplig och klumpig! Jag har ingen som helst känsla för vart jag har benen eller vad jag gör med dom..... Det blir bara fel liksom. Får fundera riktigt ordentligt på om det verkligen är värt att ha dom kvar! Om jag säljer dom kan jag ju alltid köpa ett par lite mindre stela, ett par som jag faktiskt kan använda!

Idag blev det en runda till hästaffären, bara för o köpa hästmat! SKITTRÅKIGT ju ;P

Sedan ringde L och ville komma och titta lilla Blomman. Så vi hade en trevlig stund och ett riktigt lyckat ridpass, i mjukisbyxor och gympaskor. Kändes mycket mer hemma än ridbyxor och stövlar a la gipsförband!

Nu blir det att bege sig mot sängen! Är ju en dag imorn också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0