Övning i hagen!



Efter en hel helg med bara massa welshar så är motivationen att öva på att visa på topp. Så idag har jag klippt skägget, fixat tofsarna i öronen och jämnat till manen. Sedan tränset på och ut o sprang i hagen med honom. Min duktiga prins visste precis vad det hela handlade om. Märks att han gjort det förr. Lyckades till och med ställa upp honom riktigt bra. Oj vad kul det ska bli att få komma ut med honom så småningom!

Helgen i göteborg och skara med syster var för övrigt kanon! På fredagen shoppade vi i Frölunda. Köpte mig ett par nya jeans, dom va på rea. Det förklarar liksom saken. Annars är det dyrt att köpa jeans! Dessa var nersatta till 1/3-del av priset, sånt gillas skarpt! Känner mig sällan motiverad att handla kläder. Hur ofta är det jag har användning för dom liksom? Antingen jobbar jag=bagarklädd, eller så är jag hos Blomman=bekvämt klädd. MeMen så kommer ju de där tillfällena när man behöver normala kläder. Men nu har jag ju utökat gardroben en aning så nu klarar jag mig nog ett litet tag till ;P

Riksutställningen var toppenbra! Fina hästar och trevligt sällskap. Och en natt på hotell. Haha, inte ofta det inträffar så vi passade på att utnyttja frukostbuffén maximalt på söndagsmorgonen. Och jag måste säg att de höll måttet bra. Tummen upp för Scandic.

I måndags va Blomman och jag ute och red med Martina och Othello och Harriet och Dixie. Min fantastiska ponny uppförde sig med den äran! =D Han gick först, han gick sist, han gick i mitten och han gick brevid. Blir så stolt över honom när han uppför sig så bra! Märks att allt börjar lugna sig nu. Nu väntar vi bara på dressyrsadeln som ska komma i veckan. Usch, rida i hoppsadel e inte riktigt min grej! =P

Har "utförsäljning" av hästprylar också, går riktigt bra för mig faktiskt! Har krängt en hel del schabrak och några täcken. Fin inkomst som vi kan spendera på nya fina grejer till Blomman.

Någon sa: "Hästar är inte bästa sättet att bli fattig på, men definitivt det säkraste"

Kloka ord ;P

Visst fattig i plånboken kanske man blir, men jag är hellre fattig med häst än rik utan!

Nu ska jag dra upp till Linn och hjälpa henne att lastträna Sonnyboy!

Over and out!

Kommentarer
Postat av: MAMMA

OJ DET HÄNDER MYCKET JUST NU EVVE. IGÅR VAR DET STORSTÄDNING AV TRE BILAR OCH MINDRE AV DEN FJÄRDE. DET ÄR UNDERBART ATT SÄTTA SIG OCH RATTA I EN NYSTÄDAD BIL. VAD DUKTIGA VI VAR. JAG O PAPPA VAR JU HÄSTSKÖTARE I TRE DAGAR OCH DET GICK JU TOPPEN. HAN HAR LÄRT SIG HUR MAN SKA UPPFÖRA SIG. LYCKA TILL I FORTSÄTTNINGEN.

2010-08-11 @ 22:42:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0