Tävlingsdebut!

Igår gjorde vi vår tävlingsdebut.

Skulle starta lättB:1an, de va första klassen och jag var andra startande så vi startade strax efter 9 på morgonen. Skönt att det inte va så mycket folk då, det gjorde min prestationsångest mycket mindre.


Red fram ca 30 min, han kändes hyffsat fin, inte den där perfekta känslan men fullt tillfredsställande. Han hade nog också lite tävlingsnerver =P 

Fick rida ett varv runt banan innan vi skulle in. Han brydde sig varken om dressyrstaketen eller domarbilen. Betedde sig som om han aldrig gjort annat än tävlat.

Travprogrammet gick super, i skritten ville han inte riktigt slappna av, men det var ingen överraskning, de brukar ta en stund i skritt innan han släpper loss. Galoppen va ok, fick som kommentar "hoppar in i fattningen" på första galoppen. Jaja, han visade ju bara att han tycker om o galoppera ;)
 

Efter första galoppen tappade jag lite fokus och därmed ridning och resterande biten av programmet blev som de blev.

När vi var klara kände jag bara en enorm glädje över vad vi presterat. Fick mitt papper och vi landade på 64,48%. Är mer än nöjd med det och det gav oss en 4:e placering  :bump:  :jippie: Kommentarerna stämde väldigt väl med det som hände inne på banan. Det känns också bra. Och alla, verkligen ALLA tyckte min häst va så himla fin. Vad det värmer att höra så fina ord om sitt hjärta.
 

Så en röd rosett, en plakett och ett bronshästhuvud kom vi hem med!  Trodde ju aldrig det skulle räcka till placering, så de blev snabbt ut med hästen och klä på honom igen. Hade ju flätat av och alltihop, trodde ju inte jag skulle in mer liksom ;P




Kommentarer
Postat av: Sara Lysebring

Gud vah kul=D Grattis=D

2009-05-11 @ 20:42:31
Postat av: MAMMA

DET MÅSTE VARA SÅ HÄRLIGT. NI ÄR ETT SÅ HÄFTIGT EKIPAGE.DET ÄR BARA ATT HOPPAS ATT ALLT FORTSÄTTER PÅ DETTA VISET.

2009-05-11 @ 21:42:36
Postat av: Kitty

Grattis till er!! Underbart att det gick så bra på eran första tävling! Texas och jag är hemma i göteborg igen! Utan valp ;) Lyckades inte smuggla med någon! :P Vi ses och hörs! Kramar!

2009-05-13 @ 09:50:05
URL: http://web.comhem.se/rindistexas
Postat av: Karin

Grattis till så bra resultat i första tävlingen. Vilken underbar bild på er, den sista, man ser verkligen vad lycklig du är. Den skulle jag vilja ha i.

2009-05-13 @ 21:13:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0