Lycklig

Idag e en bra dag, faktiskt en skitbra dag om jag ska va ärlig!

De är fredag, jag gillar fredagar, dom e gemytliga på nåt sätt. Lite soft o avslappnat o oavsett om man ska jobba lördag, söndag så har man helgen framför sig.

Återbesöket gick jättebra. Han va initialt ohalt både rakt fram och på böjt spår. På böjprov fanns en viss reaktion i vänster framknä som värmde ur efter halva löpargången ungeäfr. Ren på alla andra ben. Dock fortsatt lite varm så fick en lite behandling i framknäet. Ledvätskan va halvfin.

Dom tyckte att han va jättefin. Fick beröm för att han va ren och vit, för att han va utvecklats jättepositivt i kroppen, både hull och muskelmässigt.  Han tyckte att han aldrig varit finare! =D

Så allt bra so far! Nytt ÅB om 5 veckor och då ska vi öka upp traven från 8 min till ca 12 min och ev någon liten galopp också.

Idag har jag köpt ny sadel. Den gamla blev ju för smal när han blev bättre i kroppen. Egentligen e jag jätteglad för att den andra e för smal, han e inte en häst som egentligen ska ha normal bom, men plånboken hade varit tacksam om den passat ytterligare ett tag =P Har ju dock haft den ett helt år så får ju va mer än nöjd med de ändå, de är rekordtid med samma sadel för den hästens del ;)

Så den stora anledningen till denna lycka då. Jo jag har RIDIT! På MIN ALLDELES EGEN HÄST!!!!!! =D

Oh my vad jag saknat att sitta på honom. Sån underbar känsla. Och bäst av allt, han UPPFÖRDE SIG PRICKFRITT!!! Som värsta barnponnyn i trevlig lunk 2 varv på gårdsplanen. Va ju tvungen att provsitta den nya sadlen ;P Sen vandrade vi vår dagliga promenad på en timme, med sadlen på bara för att jag behövde titta och njuta lite ;) 

Numer e jag och Pacha ägare av en sådan här, kolla bara va djup den är, de är för att jag ska sitta fast på min eldiga tjurfäktningshäst ;)



Nu e de sängen nästa. De blev en tiiiidig morgon när man ska hinna ta hand om hästen innan man börjar kl 07.00 *gäsp* Inte riktigt min tid på dygnet!

Kommentarer
Postat av: Anonym

härligt att det går framåt för er=D håller tummarna=D

2009-02-01 @ 18:39:41
URL: http://saralysebring.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0