Göteborg!





Heeeeela helgen! I fredags rejsade jag o Voffvoff upp, efter Patriks utan anmärkning genomförda besiktning. Veterinären va lite smått imponerad över att han va mjuk o fin redan från början. Jag va imponerad över att få springa med en häst utan böjprovsreaktioner, har ju inte hänt på väldigt länge om man säger så!

Så i fredags va de party, jag Decci och Kitty. Park Lane va målet, stjärnornas ställe. De va dock inga mer stjärnor än vi och naturligtvis ägde vi stället ;P Vi rockde på dansgolcet och på scenen, visade upp oss en stund bara, sen gick vi hem, vi ansåg inte att stället hade nog med stjärnstatus för vår del utan beslutade att det nog va bättre på McDonalds.

På lördagen va alla ganska utan energi. Men de hindrar inte en från o hitta på något. Tog Kittys racerfård och burnade iväg till nästan Borås. Bensinen tog nästan slut och vi va tvungna att tanka innan återresan. Efter de va de Hööks, som vanligt inte speciellt spännande, sen nån trattaffär o sen Jysk. Äter gör man billigt och gott på IKEA, dom har även toaborstar med svart kalufs och fina långa mattor till bra pris, tipsar bara om ni skulle känna er behövande! För övrigt e svart toaborste mycket bättre än vit, de har jag fått lära mig. Jag tycker dock de verkar helt ok med en vit också. Jag brukar inte studera färgen jättenoga och dessutom ser man när den behöver bytas ut. Såvida inte katten har ätit upp den redan!

På kvällen va vi på Liseberg. Jag har inte vart där på urlänge! Vi åkte Balder, många ggr. När jag får åka berg-o-dalbana e jag lycklig. De tillsammans med hästen är på delad förstaplatslista på min vad-jag-gillar-att-göralista. Fins ju bilder och köpa också, men dom va lite halvtaskig kvalitet på. Dom hade nog behövt ha snbbare slutartid på sin kamera ;)

Idag ska vi till Alleby och kolla på Lusitanotävlingar. Spännande spännande! Har ju inte sett så himla många sådana hästar live och när man nu har en egen så blir de lite extra kul o titta på andra. Min e ju dock allra finast, så e de ju bara! Naturligtvis åker kameran med och blir de nån bra bild så visar jag kanske upp den här.

Sedan ikväll ska jag tåga hem igen. Mamma har vart hästvakt, hon har rapporterat att det gått bra. Jag e imponerad av henne. Jättehästrädd men vaktar ändå snällt min 5-åriga vilda hingst. Hon e faktiskt stolt över sig själv också, med all rätta! =)

Kommentarer
Postat av: Martina

GRATTIS!! Vad härligt att Patriks bes gick bra!



Och det verkar som du haft en underbar helg i Göteborg! Hur var det på Lusitanotävlingarna?



Det var verkligen bra gjort av din mamma!! Är imponerad! Tror du det finns hopp för min mamma oxå? Ska berätta för henne vad duktig din mamma varit iaf ;).



Ville egentligen bara gratta till bes ua! Ha det fint så ses vi säkert i veckan!

2008-09-14 @ 22:00:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0