Trött!

Det första jag gjorde idag var att lämna in min transport med mina aluminiumskivor till ett ställe som klipper och svetsar plåt, dom skulle hjälpa mig med golvet. Här e min tjusiga transport utan golv o med det skinande nya 5mm aluminiumgolvet =D



Klockan 08.00 skulle jag, pappa o Kitty befinna oss vid Örlogshamnen i Karlskrona. Vi skulle få ut och åka med Visbykorvetten HMS Nyköping. Det är ett projekt till försvarsmakten om en beställning på 5 st Korvetter Visbyklass, varav Nyköping är den fjärde. Dom beräknas levereras om något år. Skitball båt! 73 m lång, 10,4 m bred och 19,3 m hög. 650 ton med ett djupgående av ynka 2,4 m! Den har en maxfart av 35+ knop. Det är en stealthbåt så den har massa teknik för att inte synas på radarn, bland annat inga 90-gradiga vinklar. Så vi har inventerat ungefär hela båten, provat på att spruta vatten med brandslang med 12 bars tryck i, brandkåren har 6-8 bar, vi sprutade lite skum på vattenytan också, sen använde vi vattenkanonen som är tänkt för att kunna lägga ett skumlager på hela bakre delen av båten, men vi tog bara vatten, skummet hade tagit slut annars =P Provade på o ligga på en bår o bli fastspänd också, jäklar vad fast man sitter....

Så här ser hon ut, HMS Nyköping, god för 2 miljarder kronor!


bilden är från: http://sv.wikipedia.org/wiki/Bild:HMS_Nyk%C3%B6ping_(K34).jpg

Hela dagen va jättespännande o när vi la till vid 14.15 så va man ganska trött.

Imon ska jag ner o kolla när min häst ska sima för första gången. SKa bli jättespännande o jätteroligt att få se! Än sålänge har han iallafall uppfört sig fint. Till o med i walkern! Min fiiiiina häst, vad jag saknar honom! Men de känns skönt att veta att han uppför sig o att han ska få sprattla av sig lite imon =)

Vad som händer resten av dagen vet jag inte än, de är sånt man märker!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0