Lördag!



Another day in paradise! Haha, nä kanske inte riktigt, men inte långt ifrån. Har faktiskt varit ledig, har till och med förtjänat min ledighet för en gångs skull! Nästa vecka e jag inte ledig nån dag, e nog första gången jag ska jobba 7 dar på raken, men jag överlever nog de också! Än så länge e de rätt lugnt veckan efter, man kan ju alltid hoppas på en dag ledig eller två. Önskar mig ett fast schema så dom slutar köra med mig ;-P

Iallafall så har jag fått mycket gjort idag! Hade hästarna i helgen så de va bara till o stiga upp tidigt! Sen hjälpte jag till hemma, kors i taket! Vi samlade skräp som vi körde till tippen. Där va de ju trångt som vanligt! De skulle de inte behöva va, om folk faktiskt lärde sig att parkera framför EN container istället för o ställa sig på tvären och parkera framför FYRA stycken. Jäkla nötter *muttrar irriterat*

Sen va jag i Fåglasång, de va rea där. Dock va ju rean lika tråkig som vanligt. Va verkligen inte mycket som va nersatt, o absolut inget kul! Köpte mat o spån. Denna gången blev de Foal Mix, till mitt stora föl =P

Därefter va mitt stora föl och jag på promenad. Fölet va på toppenhumör, ruskade på huvudet o sprätte med benen men höll sig snällt i sin ände av snöret. Jag gillar verkligen mitt föl, mer o mer för varje dag, han blir mer o mer uppfostrad och han har bara för härlig attityd! Sen att han ibland provar sina vingar högt över marken e ju en annan sak. Måste diskutera det med vet. på tisdag. Kan ju inte ha de så här längre. Han kryper ju snart ur skinnet! Han har iallafall blivit jätterund och fin! Tänkte ta lite bilder nån dag, bara svårt när man oftast e själv......

Sen hade jag och Martina en mycket trevlig kväll med lite hästträning, fodringar och allmänt snack om livet. Körde ihop sig lite i mitt liv där i mitten men tillsammans redde vi ut det. Jag lyckas alltid få fel person efter mig. O om jag nån gång hittar rätt person så anser dom att jag e fel. Hästar e lättare, dom e lätta att tycka om och lätta att ha att göra med, oftast =P

Tog bilder på Puman i de fina höstvädret. Han va dock inte lika road som jag utan tyckte att de här e väl ändå grymt onödigt, vi går in o fikar istället. Fick lyfta tebax han flera gånger o ändå blev resultatet bara halvbra!  =P

Nighti night!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0