Confused!



Usch jag vet varken ut eller in! Min största fundering just nu e om jag vill ha en hingst eller en valack. Jag kan klart se fördelarna med en valack, men jag e så rädd att jag ska "förlora" den häst jag har.

Allting blir ju dock så mycket enklare. Stallplats, hagar, hästkompisar, hålla vikten etc etc. Men jag ville ju ha en hingst, de va ju därför jag köpte en hingst. Annars kunde dom ju skurit han nere i Spanien. Han ska ju inte användas i avel, han har varken någon stam, något godkännande eller specielt mycket att tillföra mer än att han är trevlig o ridbar. De e ju dock klara fördelar men finns ju andra godkända hingstar som har dom egenskaperna också.

Ska jag ut o tävla så slipper jag ju bli hysteriskt orolig över att flyga av eller att han skulle slita sig. Han e ju snäll, men alla kan ju snedtända och han har ju ändå en hel drös hormoner i kroppen som säger att de gärna får bli en babypacha om de finns lämpligt sto i närheten *angel*

Jag slipper va hysterisk OM hästarna skulle komma lösa från hagen.

Usch vad jobbigt allting e! Snacka om dagens I-landsproblem.............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0