Happy day!



Idag har faktiskt varit en jättebra dag! De va fullt ös på jobbet, HEEEELA dagen! Har ju vart lön i veckan och dessutom fredag. Smockat med folk och kö typ hela tiden. O jag jobbade ändå från 9-17. Jag va ganska trött när jag kom hem faktiskt. E ju inte van vid att jobba så mycket, från zero till heltid e en viss omställning. Men de är verkligen urkul. Jag trivs som fisken i vattnet =D

Mat färdig och klar när jag återkom hem, eller nästan iallafall, de är inte dåligt o få det nästan serverat. Finns faktiskt vissa fördelar med o bo hemma. I just det här huset är det klart fler fördelar än nackdelar ;-P

Motivationen till o rida va ju inte så där på topp. Åkte ner o prioriterade faktiskt Patrik i första hand. Han måste gå ner i vikt, omgående! Hade en häst varit lika mager som han e fet hade folk bara skrikit rakt ut =S Men de är så obeskrivligt härligt o ha han tebax igen. Han e så älskad! De kändes så hemma och sitta på honom. Dock va han ju bara hälften så bred när han lämnade mig så de tog en stund och vänja sig, Pachá e ju inte heller direkt bred så jag e lite ovan. Vi hade iallafall en trevlig runda. O fast att han e otränad så sitter fortfarande alla skolor och mjukheten och följsamheten är nästan oförändrad, helt otroligt! Vi red ut i skogen, mest powerwalk men lite trav o galopp. O va ju som sagt tvungen o prova lite dressyr längs en grusväg =P Dock har han mer egen bjudning vilket är jättekul =)

Sen gjorde jag min plikt och red min egen häst också. Han e så mysig, idag kändes han dessutom jättefräsch så håll tummarna för oss på tisdag, vi behöver så många tummar så möjligt!

Tror det gjort mig gott att få ett jobb och få hem Patrik. Känns som att jag hittat glädjen och meningen med mitt liv igen. Jag känner mig liksom mer hel. Det är svårt o förklara men sista tiden har jag kännt mig både frustrerad och arg och besviken och ledsen och massa andra känslor. Men det b örjar vända, det börjar ordna upp sig, det är jätteskönt!

Over and out för den här gången!

Kommentarer
Postat av: Linn

Han ser så himla lycklig ut :D

2008-06-28 @ 23:07:57
URL: http://qaskiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0