Kungen hemma igen!



Blev hemkomst för Pachá idag istället. Veterinären hade skrivit fredag istället för torsdag. Egentligen rätt bra. Känns bättre att dom kollat han 2 dagar efter OP. Han va jättetrött när jag kom o skulle hämta han. Helt disig i ögonen. VÄLDIGT ovanligt för o va honom!

Fast såret såg bra ut, dom hade bytt bandaget imorse o det hade varit jättefint. Fick med mängder med bandagegrejjer hem så ska byta själv var 3-5:e dag. Undrar om jag lyckas göra de lika snyggt som dom?! *angel*

När vi lastat av hemma så var dock tröttheten som bortblåst, suck, de här kan bli intressant! Han har boxvila i 6 veckor =S Om 10 dagar får jag börja promenera med honom så smått. Shit pomfritt hur ska detta gå! Förhoppningsvis ger det ju resultat och han kommer slippa boxvila en lång tid framöver sedan. Får försöka övertala honom att härda ut!

Patrik har faktiskt fått vila 2 dagar i rad. Skyller på att skorna sitter lite illa. Det blir nya på onsdag. Får väl försöka ta mig i kragen o köra han till ridhuset iallafall varannan dag fram tills dess. Blir ju inte bra o ställa av han nu när vi kommit igång så fint......

O ikväll är alla ute o festar på Tosia, utom jag, jag orkar bara inte. Ska ju upp typ 5.00 imon o fixa o grejja med pållen innan jobbet, börjar 7. Usch, 7 e inte min tid! Min kropp o mitt huvud föredrar iallafall 9! När man börjar 7 så vaknar man inte förrän typ 10. Innan dess så ler man när man pratar med kunden, sen sover man när man är bortvänd och paketerar deras vara, sen ler man igen o överlämnar det. Är det ingen på kö går man bak o ser trött ut medan man grillar kycklig eller packar upp lite varor. Man måste ju visa upp en trevlig sida för kunden. Ser ju inte så jäkla kul ut om personalen står o gäspar i disken =P

Ha de gött, festa hårt o åk mycket karusell! Kanske blir en liten lightrunda för mig imon, man vet aldrig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0