Helsingborg nästa =/



Jaha, ÅB:et idag gick väl kanske inte riktigt helt enligt planen! Planen va ju att han skulle va frisk. Så va det ju dock inte, rätt långt ifrån faktiskt =S

Första besöket fanns en svag initialhälta på böjt spår och en rörelsestörning rakt fram. 1 grad på böjprov. Andra gången va han ren initialt, både rakt fram och böjt med en svag reaktion på böjprov. Idag va han utan initialhälta men rätt rejält böjöm och en stor reaktion på böjprovet. Suck, min älskade lilla häst. Vart ska detta sluta! Han som redan har vilat så länge o som hatar att vila. Han vill ju inget hellre än att få röra på sig och använda huvudet.

Så vi är inbokade för diagnostisk artroskopi, som det så fint heter, nästa onsdag i Helsingborg. Har den hästaste veterinären så de känns iallafall tryggt. Ska lämna av honom på tisdagen. Usch kommer ihåg när Paddy va nere, jag va helt nerkörd då. Va varken hungrig eller sömning. O nu ska han till o med sövas. Så just nu håller jag lla tummar jag kan för att narkosen ska gå bra och att dom hittar något att åtgärda.

Han fick lov att gå i hagen nu sista veckan och veterinären tyckte han skulle ta tillfället i akt. Efter opertionen väntar ju en rätt rejäl konvalecsens.

Patrik har faktiskt vilat, även om han behöver motion så är det ju bra med lite vila också.

Nu ska jag ner o mata mina älskade odjur. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0