Vemdalen!

Så var vi då framme =)
Resan började kl 07.15 imorse. Snö hade vi ju redan så ingen brist på vinterstämning iallafall! När vi fått in all packning så gav vi oss av på rad på vägen. 3 bilar tillsammans och 1 som råkade köra lite före. De va ganska mörkt utanför fönstret så jag utnyttjade tiden väl och sov igen lite som jag ansåg att jag missat.
1:a stoppet blev efter 2 timmars körning. Dags att rasta hundar och käka lite frukost! Kanongoda mackor! Jag och Malin stekte äggen igår o de va såklart helt suveräna, hur skulle de liksom kunna va nåt annat när vi lagat dom ;)
Efter ca 25 min fika och viss omorganisation av chaufförer så var vi återigen på väg. Nu hade de ju blivit ljut ute så numer såg de ut så här framåt!
2:a stoppet skedde i Mora, dags för besök på McDonalds för att uträtta vissa nödvändiga behov. Nu började de faktiskt bli lite drygt, men man kan ju försöka intala sig att åka bil e jätteroligt =P
Ovanför Mora saltar man tydligen inte, eller de skrev att man saltade mindre, men om man tittade på vägen så va de nog mer saltar inte alls! Snön yrde ju som f*n rent ut sagt så mötte man en lastbil fanns inte en chans i världen att se vägen därefter. Det gick med andra ord i en förhållandevis lugn hastighet.
Efter ytterligare någon timme så började vi ju närma oss. Då körde vi lite fel, men bara lite, vi var snabbt på rätt spår igen och nästa skylt som kom sa "VEMDALEN 58km" Najsbajs, snart framme =D
Och så kom vi då äntligen fram, kl 15.30. Somliga hade problem med backen upp till stugan, somliga åker audi och undrar vad problemet är ;P
Nu har vi kollat in stugan. Jag har kollat in stugan, alla andra har ju redan bott i den förr. Packat in och packat upp, kollat in skidsopen i dalen och samtidigt handlat lite i den lilla välfyllda icabutiken.
Snart matdags, sen kanske lite bastu och imorn är de dags att ut o åka SKIDOR =D

Kommentarer
Postat av: MAMMA

HÄR HAR VI HAFT EN TREVLIG JULAFTON OCH DET HAR SÄKERT NI OCKSÅ. NÅGRA SITTER I NYA BIOSOFFAN OCH TITTAR PÅ FILM. ELIN KOM FÖR NÅGRA MINUTER SEDAN OCH KARIN FICK SKJUTS HEM FÖR EN LITEN STUND SEDAN. NU TÄNKER JAG OCKSÅ GÅ OCH LÄGGA MIG. SOV GOTT!

2009-12-24 @ 23:40:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0