Lugnet före stormen!



Ungefär så de känns! Vad har hänt sen sist? Vad ska vi göra? Hur ska vi fortsätta? SKA VI FORTSÄTTA?? Usch, jag vågar knappt fundera. Jag vågar inte ens känna efter vad magkänslan säger. Jag vill inte veta, samtidigt som jag vill veta allt i minsta detalj.

Idag har jag jobbat i kallskänkan, kan ni fatta hur underbart de e o ha ett jobb man tycker om o gå till, man har supertrevliga arbetskompisar och dom UPPSKATTAR jobbet man gör! Jämfört med när man jibbade i Hoby o de bara va massa skitgöra och oftast bara massa gnäll sen iallafall. E verkligen glad att jag sluppit de stället! De enda positiva va att de va rätt bra betalt. Men inte ens jag gör vad som helst för pengar!

Pacha o jag har vart på nu promenad idag, gick på "andra sidan". Mellan massa fält o åkrar. Sen under 90-vägen genom sån där betongtunnel. Min häst som alltid e matcho o typ inte rädd för något tyckte i tunnlen att "Asså, Mamma du kan gå först, jag smyger här lite snett bakom, de här va lite läskigt faktiskt!" Sen kom vi ut på andra sidan, gick några meter o sen bara pang bom så stog han rakt upp i luften på bakbenen, förbaskades häst till o va lätt i framdelen. O sjutton vad hög han blir när han gör så. *Grrrrr* Han uppförde sig iallafall resten av rundan, de är ju alltid nåt.

Sen blev han tvättad. Insåg att OJ, min häst har blivit väldigt mycket vitare! Och OJ, min häst har blivit mycket tjockare =D Ska väga han imon tänkte jag. Första gången vi va nere vägde han 453 kg, sist vi va nere vägde han 471 kg. Kanske att han väger 480 kg nu? Vi får se imon!

Imon ska jag va i bageriet, göra tårta. Jag faktiskt till o med längtar!

Har förövrigt asat fram dansmattan igen, tänkte jag kunna köra lite pulshöjande motion på den. Promenader e ju förbrännande visserligen, men jag behöver lite flåskondis också. Så nu ska de övas, en vacker dag ska jag dansa på den högsta nivån. Shot for the moon, even i you miss you will land among the stars!

Smack o hej, leverpastej!


Kommentarer
Postat av: Linn

Vet precis hur du känner dig idag,hoppas verkligen att det går på rätt håll nu. Skicka ett mess när du är hemma. Massa kramar

2008-10-07 @ 06:17:13
URL: http://qaskiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0