En helt vanlig Onsdag

Sista jobbdagen för sista 10-dagarsperioden. På måndag börjar nya schemat och då blir de bara 8 dagar på rad. Ska bli grymt skönt!

Än sålänge idag har jag jobbat, blev 7-13 istället för 9-15. Måste ju lära mig bake-offen nu eftersom jag ska baka bröd på torsdagsmorgonarna (haha, fulstavning kallas de, men budskapet framgår ju iallafall). Så jag och praktikanten bakade bröd. Hon va lärare o jag elev. Mycket trevligt hade vi. Snart är ju dessutom vårt nya bageri klart. Ni anar inte hur skönt de kommer bli att få större plats. Att hela tiden kunna ha kavlingsmaskinen i nerfällt läge och att ha mer än en arbetsbänk. Tror egentligen inte de går o föreställa sig den minimala plats vi jobbar på just nu utan att ha sett det med egna ögon!

Nu snart ska jag hämta L så ska vi åka till pållemannen och rida lite. Urkul att ha lite sällskap och min fantastiska grabb charmade henne fullständigt första gången hon var med. Men de är ju inte så konstigt, han e ju klart en speciell man! Den mest speciella jag någonsin mött!

Igår va han ju dock en aning överladdad, visserligen har jag bara mig själv att skylla eftersom jag lät han vila lördag, skrittade söndag och vilade honom i måndags. Det är ju liksom att be om överladdad lusitano nästa gång man sitter upp. Så det resulterade i laddad, spänd häst som la av världens jäkla brall när vi galopperade i paddocken. Så de va bara o låta han galoppera under lite mer ordnade former tills han kände sig lite rastad och tyckte att "ok, nu e jag redo för lite jobb!" På slutet sen var han hur mjuk och rund o fin som helst. =)

Idag hoppas vi på att han sansat sig lite och uppför sig från sin bästa sida igen och inte drumlar sig!

I övrigt så börjar det verkligen kännas att det är vår på gång. Visserligen e de ju mulet idag, men ett antal dagar nu har det ju varit SOL faktiskt! Dessutom e de ju ljust mycket mycket längre på kvällen. Fast de är ju fortfarande j*vligt kallt ute!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0