Helsingborg!



2 tur och returresor på lika många dagar har de blivit. E lite sliten! Bestämde mig för o kastrera min häst och flytta till rönninge. Jaha, ringde i måndags o den enda tiden som fanns innan nyår va den häsr. Sagt o gjort, fick köra ner han i torsdags och hämta han på fredagen. Jobbade till 16.00 på torsdagen så efter de va de bara op bege sig, dock jobbade vi på ordentligt så kunde få slippa ifrån redan klockan 15. Hade en kompis med som sällskap, tackar så jättemycket för det!

På hemvägen fick min bil ett ryck och bara började rycka o ha sig o sen la den av. Gud va lämpligt! Va ju bara i Tyringe så hade ju rätt långt kvar hem. Efter lite samtal till diverse pappor så bara bestämde sig bilen för o starta igen. Konstigt! Hursomhelst kunde INGEN hitta något fel på den på fredagen, trots flera timmars ihärdigt letande på "bilkliniken".

Dagen efter rullade den glatt till helsingborg igen. Pachamannen va trött efter sin operation men vid gott mod ändå, han soooov när jag kom, kunde ju inte låta bli o krama lite på honom där han låg. Kunde ju dock inte spendera hela natten i en box med hästen på djursjukhuset så fick knuffa lite på honom så han reste sig. Lastade sig själv o hem kom vi, utan några skumma stopp denna gången!

Så nu har jag ingen hingst längre, jag har en valack. Shit vad konstigt de känns! Han e ju liksom "hingsten" för mig.

Aja, jag hoppas att jag tog rätt beslut och att de här kommer bli bra. Så nu får dom allt se upp på Rönninge, för nu flyttar Hingsten och jag in =D


Kommentarer
Postat av: sara lysebring

hur gick det med o kastrera honom=) är han lugnare nu=) har ju inte gott så lång tid, men ifall du har märkt någon skillnad=)? har du kvar det lila täcket föresten=D... är VÄLDIGT intresserad av det, är lite behov av ett nytt =P (tycker jag, men inte plånboken) =P haha hör av dig när du HAR tid =D kjamisar

2008-12-01 @ 13:54:35
URL: http://saralysebring.blogg.se/
Postat av: Linn

Tror jag får frispel, varför är man ens inne på buke längre för? Jag startade en tråd om en förbannad sadelgjord och nu handlar tråden om ifall min häst är ett monster och bör avlivas haha. Folk är fan inte kloka nånstans!

2008-12-02 @ 21:25:06
URL: http://qaskiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0