Fullt ös!



Idag har jag hunnit med mycket. E faktiskt riktigt imponerad över mig själv ;)

Först ridit på Pachá. Han e lätt o göra lycklig den hästen, de är bara o ut o rida lite med han så blir han toppenglad! Fast jisses vad jag saknar o dressyra med han. Hoppas verkligen han blir bra snart så vi kan få komma igång igen..... Gallan e oförändrad, kylde den typ 10 min med vattenslangen. Sen vattnade jag hovarna. Dom e helt snustorra, kan ju inte va mycket till flexibilitet i dom när dom e så. Måste helt enkelt fixas =) Han har fått ny müsli också, den luktar jättegott, ägande några minuter åt o lukta på den och konstaterade att om jag va häst skulle jag vilja ha sån o äta ;-)

Nu e ju inte jag häst. Så min lunch bestog istället av 2 chokladmuffins, 2 marabourutor och en Tuttifruttiglass. Nyttigt? Knappast, men de va gott! Ibland, rätt ofta, behöver man ju unna sig något *angel*

Sen longerade vi Linns knashäst. Nu va de ju ett tag sen men han blir nog bra tillslut. Han e ju iallafall ganska klyftig när han vill =)

Pegasus va helt fantastiskt idag! Ojoj vad jag önskar att han kunde få bli min. Han e så himla positiv och lättsam att rida och ha o göra med. Förra veckan när vi hoppade så hoppade vi hinder jag aldrig någonsin trodde jag skulle våga hoppa. han inger mig jättebra självförtroende i hoppningen o han e jättehärlig i dressyren. Han e helt klart en häst för mig *drömmer lite till*

Haha, yes, idag ingen måling! Fast å andra sidan att inte måla idag innebär att man får göra de nån annan dag. Sånt e livet!

Sen har jag dansat lite på dansamattan. Nu börjar jag faktiskt bli ganska bra till o med på standardnivån. Dock e vi bara på ca 140 BPM där än så länge. De går JÄKLIGT fort när man kommer upp på 170 BPM o de är halvslag, tro mig!

Nu e de städtajm, tråkigt, men lönande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0